domingo, 23 de octubre de 2011

INTERACTIVITAT

Edu3.cat


L’ordinador és una màquina electrònica, creada per rebre i processar dades per tal de convertir-les en informació. Màquines creades per fer diferents càlculs, però  que actualment, gràcies a la seva evolució, s’utilitzen a més a més, màquines per a que les persones es comuniquin.

INTERACTIVITAT:

  • Vannevar Bush (1890-1974), va proposar a mitjans del S. XX, un model per tal de millorar la comunicació científica. Aquest model es basava en una dispositiu similar a les funcions del cervell dels humans, i fins i tot va crear el model d’una màquina, però no es va poder dur a terme, ja que aquella època la tecnologia era molt costosa, i amb una difícil utilització, només treballant amb números, tot i que anys desprès ho van fer també amb textos, sons, imatges...etc.


  • Theodore Holm Nelson ( 1937- ) creador del projecte Xanadú. Projecte que consistia en crear una xarxa virtual (semblant al Internet que tenim actualment). Projecte, que finalment no es va dur a terme, tot i així va donar diverses idees.
Exemple de les diferents idees del projecte:
-Hipertext: que permet a través d’un text, portar-nos a un altre text relacionat.
-Hipermèdia: mètode o procediments per escriure, dissenyar o composar diversos continguts amb textos, imatges, sons, àudio...etc. Els diversos elements es relacionen entre si, mitjançant els enllaços, formant una xarxa que es pot connectar amb altres xarxes.

Tot i que les idees estaven ben aconseguides i treballades, faltava una bona tecnologia.

  • Douglas Engelbart ( 1925 -  ) creador del ratolí. Un dispositiu intermediari entre una persona i un ordinador, produint així, una comunicació interactiva. Comunicació produïda a través de grafismes i símbols visuals.

Apareixen així, els primers programes interactius o hipermèdia als anys 90, en CD-ROM; un element capaç d’emmagatzemar una gran quantitat d’imatges i música, podent ser visualitzat de diferents maneres. Els primers programes interactius van ser creats per l’àmbit de l’educació.

Els programes interactius de més impacte a la societat van ser els videojocs.
Amb el CD-ROM la interacció és amb una mateixa persona, però amb la xarxa d’Internet es multiplica a diverses persones (treballant en equip, compartint interessos...etc). Per tant, la clau d’un interactiu és la interfície (grafisme de comunicació entre l’usuari i l’ordinador) que si és bona ens convida a interactuar, intentant que sigui senzill i fàcil d’utilitzar.

No hay comentarios:

Publicar un comentario